preskoči na sadržaj

Osnovna škola Mahično

Login
Udžbenici

 

Popis udžbenika i drugih obrazovnih materijala za šk.god. 2023./24. za Matičnu školu preuzmite ovdje

Popis udžbenika i drugih obrazovnih materijala za šk .god. 2023./24. za Područnu školu preuzmite ovdje

 

 

 

Priloženi dokumenti:
20230517 092425.jpg

Vozni red
Priloženi dokumenti:
Vozni red za potrebe OS Mahicno.doc

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 2. 2010.

Ukupno: 453759
Ovaj mjesec: 2219
Ovaj tjedan: 596
Danas: 42

 

 

                  

Raspored informacija i roditeljskih sastanaka

 

Projekt

Priloženi dokumenti:
ES Newsletter 8 EN pp5 cro.pdf

Župa Mahično

Stranice o Župi koje su napravili
učenici OŠ Mahično

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Uloga umjetosti u životu učenika
Autor: Nikolina Nikolić, 17. 5. 2022.

Obrazovno istraživanje o ulozi umjetnosti u životu učenika 4. - 8 razreda u Karlovačkoj županiji provedeno je od 1. ožujka do 30. travnja 2022. Istraživaje je provela učiteljica Nikolina Nikolić. Kako je umjetnost ukupnost ljudske duhovne djelatnosti, a uključuje stvaranje i doživljaj djela, svakako je sastavni dio naših života, kao i nastavnih predmeta. Oplemenjuje nas, budi osjećaje i proširuje spoznaje.


OBRAZOVNO ISTRAŽIVANJE ZA UČENIKE 4. – 8. RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE ŠKOLSKOJ GODINI 2021./2022. U KARLOVAČKOJ ŽUPANIJI

ULOGA UMJETNOSTI U ŽIVOTU UČENIKA 4. – 8. RAZREDA

Karlovac, 2. svibnja 2022.

Nikolina Nikolić, prof., učitelj savjetnik

Istraživanje provedeno od 1. ožujka do 30. travnja 2022.

 

Istraživanje je provedeno putem Google obrasca koji je sadržavao 15 pitanja. Pristupila su mu 152 učenika.

U istraživanju je sudjelovalo 10,5 % učenika 4. razreda, 11,8 % učenika 5. razreda, 37,5 % učenika 6. razreda, 5,9 % učenika 7. razreda i 34,2 % učenika 8. razreda.

Sudjelovalo je 61,8 % učenica i 38,2% učenika.

Da bi procijenili važnost umjetnosti u svome životu, učenicima je bila ponuđena skala od 1 (u najmanjoj mjeri) do 5 (u najvećoj mjeri) i nitko nije odgovorio da umjetnost nema važnost u njegovu životu.

4.7% učenika procijenilo je važnost umjetnosti na skali 2, 27.3% na skali 3, 48.7% na skali 4 i 19.3% na skali 5.

Na pitanje s kojom su se umjetnosti najčešće susretali, najviše učenika odlučilo se za glazbu (86.2%), zatim za slikarstvo (62.5%), za književnost (55.9%), ples i film zastupljeni su s 43.4 i 42.1%,  gluma s 34.2%, strip s 28.9%, a najmanje su se susretali s arhitekturom i kiparstvom.

Na pitanje koju vrstu umjetnosti najviše cijene, učenici su se odlučili za glazbu (43.4%), slikarstvo (19.7%), film (6.6%), ples (5.9%), književnost i gluma (5.3%) i ostalo, a s „ne znam“ odgovorilo je 7.2% učenika.

Na pitanje što im donosi umjetnost bili su ponuđeni različiti odgovori, a učenici su se izjasnili na sljedeći način: užitak (63.8%), ljepotu (19.7%), divljenje (11.8%), dosadu (2%), odbijanje (1.3%), čuđenje i napor (0.7%).

U kojoj vrsti umjetnosti najviše uživaju, bilo je pitanje otvorenog tipa i učenici su odgovarali da uživaju u glazbi, plesu, književnosti, glumi, filmovima, ali bilo je i sljedećih odgovora: „kad crtam i slikam“, „klizanje“, „sport“, strip, „onak muzika vecinom al ima onak nekih fora slikica kaj su mi dost kul“, „u glazbi jer me smiruje i volim pjevati“, „kad sviram“ itd.

Koja ti je vrsta umjetnosti najmanje privlačna, bilo je sljedeće pitanje otvorenog tipa, a odgovori su sljedeći: sve su vrte umjetnosti uvrštene u odgovore, uz odgovore „pastele“,

slikarstvo al sam ona abstraktna umjetnost onak konkretne slike su mi ok, kiparstvo, učenje, ispiti, nijedna mi nije neprivlačna.

Učenici su trebali procijeniti u kojoj se mjeri umjetnost cijeni u njihovoj obitelji i odgovori su sljedeći:

na skali od 1 do 5

1 – 2.6%

2 – 7.9%

3 – 28.9%

4 – 38.2%

5 – 22.4%.

Na pitanje tko ih najviše potiče na razumijevanje i prihvaćanje umjetnosti, učenici su u najvećom postotku izabrali roditelje (45.4%), zatim učitelje (34.9%), i odgovor „netko drugi“ 19.7%.

Na skali od 1 (u najmanjoj mjeri) do 5 (u najvećoj mjeri) procijeni koliko ti je u vrijeme pandemije Covida-19 nedostajao susret s umjetnošću, npr. obilazak muzeja ili izložaba, koncerti, kazališne predstave, baletne predstave, razgled važnih građevina i sl.

1, 2 – 9.2%

3 – 28.3%

4 – 25.7%

5 – 27.6%

Jesu li u vrijeme pandemije Covida-19 više čitali knjige, stripove i sl., 46.1% odgovorilo je pozitivno, a 53.9% negativno.

Na pitanje imaju li omiljenog umjetnika, učenici su ponudili različite odgovore.

Od književnika naveli su sljedeće:

Ivana Brlić-Mažuranić, S. Pilić, I. Kušan, S. Polak, J. K. Rowling, J.R.R. Tolkien, M. Lovrak, J. Verne, Z. Pongrašić, G. Vitez, J. Austen, Liz Pichon, Z. Balog, R. Dahl, Jeff Kiney.

Pojedincima su i slikari omiljeni umjetnici: Pablo Picasso, Leonardo da Vinci i Michelangelo.

Glazbenici su najviše zastupljeni u odgovorima učenika:

Oliver Dragojević, Alec Benjamin, Nedeljko Bajić Baja, Bill Withers, Ed Sheeran, Olivia Rodrigo (pjevačica, glumica), Vivaldi Eminem, plesač Michael Jackson, Dragana Mirković, Ana Bekuta (srpska pjevačica narodne glazbe), Billie Elilish, Sabaton (švedski metalski sastav), George Ezra, Kendrick Lamarr, MC Stojan, Zapresic Boys, Eminem, Ariana Grande, Kid Laroi, Alan Wolker, Adelle, Gorillaz, Rolling stones, Red Hot Chilli Peppers, Svemirko, Empire of the Sun, Plavi orkestar, Električni orgazam, Prljavo kazalište, Queen, Pink floyd, King Crimson, Aerodrom, Kendrick Lamar, Ice Cube, Pseća plaža, Thompson, Bob Marley, Future (reper), One Direction.

Od glumaca učenici su kao omiljene naveli Toma Holanda, Jennifer Aniston, Kevina Harta, Leonarda DiCapria, Vina Diesela, Enisa Bešlagića.

Osim navedenih kategorija, navedene su i sljedeći odgovori: Amber Glenn (umjetnička klizačica), „Nemam, ne volim čitat knjige.“, „Nemam nikoga omiljenog.“, „Ne mogu se odlučit.“ Itd.

Na pitanje je li za uživanje u umjetnosti potrebno razumjeti umjetnost, učenici su odgovorili  da 71.1%  i ne 28.9%.

Može se zaključiti da velik broj učenika još nije svjestan što je zapravo umjetnost i tko su umjetnici u odnosu na pripadnike popularne kulture. Ta je granica često neodvojiva, stoga je potrebno i temeljitije poznavanje oba područja. Nastavni predmet Hrvatski jezik bavi se tematski područjem umjetnosti u svakom razredu, a prije svega bavi se književnošću koja je prije svega umjetnost, i to umjetnost riječi. U Hrvatski jezik integrirane su i ostale umjetnosti kao što je film, strip, glazba, slikarstvo, kazalište i sl. Zainteresirati učenike za umjetnost kao duhovnu hranu i potrebu čovjeka, važan je cilj učitelja i nastavnika Hrvatskoga jezika, ali i ostalih nastavnih predmeta.

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju